על התנדבות ואושר – הוכחות עדכניות מתחום המחקר

אנחנו כבר יודעות שהתנדבות משפיעה באופן חיובי על כל המעורבים בה – על המוטבים, הארגונים, הקהילה וכמובן גם על המתנדבים.

לכבוד יום האושר הבינלאומי שחל ב-20.3.2024, בחרנו להביא מחקר עדכני שמוכיח (בין היתר) כי התנדבות הופכת את המתנדבים למאושרים יותר!

    שם המאמר: Exploring the Effects of Volunteering on the Social, Mental, and Physical Health and Well-being of Volunteers: An Umbrella Review.  והוא למעשה “סקירת מטריה” של 28 מחקרים מהשנים האחרונות שהתמקדו בהשפעות של התנדבות (ממגוון סוגים) על הבריאות והרווחה הנפשית, הפיזית והחברתית של המתנדבים עצמם.

    מה זו סקירת מטריה ולמה כדאי לנו ללמוד ממנה? זו שיטת מחקר שסוקרת ממצאים ממספר מחקרים קיימים ונותנת תמונה מקיפה ורחבה של הנתונים, וגם אפשרות לערוך השוואות ביניהם, להעריך אילו שיטות מחקר עובדות טוב יותר ולזהות היכן חסר מחקר וחשוב לערוך מחקר עתידי.

    סקירת המטריה הנוכחית מחזקת את הטענה שלהתנדבות ישנה השפעה חיובית על מתנדבים בשלושת התחומים שנבדקו – הנפשי, הפיזי והחברתי.

    באופן ממוקד יותר, הוכח בצורה גורפת כי התנדבות תורמת להפחתת תמותה, להגברת תפקודיות ולשיפור הבריאות ואיכות החיים, ומחזקת תחושות של משמעות ותכליתיות, תפיסה עצמית חיובית, מסוגלות עצמית, מוטיבציה, העצמה, גאווה וכן תחושות של תמיכה חברתית והשתייכות לקהילה (ועוד…).

    אז בפעם הבאה שאתם מחפשים מחקר עדכני שיוכיח את ההשפעות החיוביות של ההתנדבות על המתנדבים עצמם, אנחנו ממליצות להיעזר במאמר הזה! למאמר המלא.

    והנה גם הרצאת טד מעניינת שרק מחזקת את הנאמר😊

    Find Meaning and Happiness through Volunteering | George Tavola

    דילוג לתוכן