מדידה, חילוץ ידע וכתיבת מודלים

ליווי בפיתוח הערכה ומדידה של ההתנדבות בארגון

מעוניינים להעריך ולמדוד באופן אפקטיבי את ההתנדבות והמעורבות בארגון ואת השפעתה? זקוקים להכוונה בפיתוח שאלונים ומערכי הערכה שיסייעו ללכוד את החשיבות והמשמעות של ההתנדבות ולא רק את היקפיה?

למומחי ההערכה והמדידה במועצה הישראלית להתנדבות, מגוון כלים שיהפכו את הערכת ומדידת ההתנדבות לזמינה, נגישה, אפקטיבית וקלה ליישום. תהליכי הערכה ומדידה מבוססים הן על כלים גנריים, המותאמים לכולם והן על תפירת חליפת הערכה ומדידה אישית, בהתאם לצרכי הארגון.

מחלקת המחקר, הערכה ומדידה שלנו מציעה שירותים לארגונים משלושת המגזרים במספר תחומים:

ייעוץ וליווי אישי בפיתוח מערך ארגוני להערכת האימפקט של ההתנדבות והמעורבות –ייעוץ אישי המסייע למנהלי הארגון להגדיר מודל לוגי לתוכניות ההתנדבות השונות ולסייע בפיתוח מתודולוגיות של הערכה ומדידה, אשר יתמקדו באפקטיביות של תכנית ההתנדבות והמעורבות ובהשפעתה על מגוון קהלי יעד.

סיוע בפיתוח שאלוני הערכה ומשוב שנתיים- ייעוץ ותמיכה בפיתוח שאלוני הערכה, מדידה ומשוב, המותאמים לצרכים הספציפיים של הארגון ושעשויים לספק מידע חיוני לארגון, בקידום ההתנדבות והמעורבות החברתית במסגרתו.

תו האיכות לניהול התנדבות- כלי המאפשר לארגון לבחון את תהליכי ניהול ההתנדבות שלו, לאור בנצ’מרק וסטנדרטים לניהול התנדבות איכותי. תו האיכות לניהול התנדבות ומעורבות חברתית הוא תהליך הערכה- עצמי וחיצוני, שבסופו יכולים ארגונים, משלושת המגזרים, אשר עוברים את התהליך בהצלחה, לקבל תו איכות המורה, כי הם מנהלים את מתנדביהם באופן איכותי.

מיפוי ההתנדבות ברשות המקומית: שירות עבור רשויות מקומיות המבקשות למפות את פוטנציאל ההתנדבות ברשות ולקבל תמונת מצב עדכנית על היקף ההתנדבות, מול הצרכים בעיר.

שירותי תיעוד, חילוץ ידע, וכתיבת מודלים של התנדבות ומעורבות

מעוניינים לתעד ולהמשיג את הידע הייחודי אודות התנדבות ומעורבות המתפתח בארגונכם? מבקשים להשאיר את חכמת השדה המתפתחת בקרב אובדי הארגון, כנכס ארגוני? פיתחתם מודל ייחודי שכתיבתו תסייע להרחיב את יישומו והשפעתו? מעוניינים לדעת אילו מודלים דומים לשלכם קיימים בעולם?

מומחי פיתוח הידע של המועצה הישראלית להתנדבות, הם בעלי ניסיון רב בכתיבה אקדמית ויישומית, במתודולוגיות חילוץ ידע ובהמשגה וכתיבה של מודלים ייחודיים.

המומחים שלנו מציעים מגוון של שירותים שיכולים לסייע לארגונים, משלושת המגזרים, בשני היבטים עיקריים:

שירותי איתור ידע מהעולם- סקירות ספרות, סקירות מודלים מישראל ומהעולם וסקירות של כלים פרקטיים, שעשויים לסייע לארגונים להכיר מודלים, כלים וידע הקיימים בתחום התנדבות ומעורבות מסוים לטובת למידה, שכפול ובנצ’מרק.

שירותי תיעוד והמשגה של ידע ארגוני ייחודי- באמצעות ראיונות עומק, קבוצות מיקוד או ימי למידה, אנו מחלצים עבור הארגונים את הידע הסמוי הקיים בקרב אנשי המקצוע בארגון והופכים אותו לידע גלוי, כתוב, שיסייע בשימור הידע הארגוני ובהפצתו לכל בעלי העניין הרלוונטיים.

שירותי כתיבת תדריכים ותורות עבודה חילוץ הידע הייחודי שהתפתח בתכנית או בפרויקט ארגוני תוך כדי עשייה ואריזתו לכדי תורת עבודה סדורה, כולל הכלים ליישומה, לטובת שימור הידע הייחודי, שכפול והפצת התכנית.

דילוג לתוכן