אנחנו יודעים, כבעלי עסק יש לכם הרבה על הראש ומעט מדי זמן. אז מה פתאום להשקיע בהתנדבות במסגרת העסק?
הינה הסיבות:
עובד טוב הוא כזה שחוזר הביתה ומרגיש סיפוק עצמי ותחושה שהוא מביא לידי ביטוי את הכישורים שלו. העניין הוא שלא תמיד סוג התפקיד מאפשר לכל עובד למצות את מלוא כישוריו ויכולותיו. מערך התנדבות הוא הזדמנות עבור עובדים אלה להתנסות בתפקידים חדשים, להיות יצירתיים ולהביא לידי ביטוי את כישוריהם הרדומים. בהרבה מקרים הדבר מתבטא בהגדלת מכלול היכולות של העובד ובשיפור הביצועים גם במשרה עצמה.
במהלך ההתנדבות נוצר קשר בלתי פורמלי בין העובד לחבריו ולמנהליו, המבוסס על חוויות משותפות שאינן קשורות לעבודה ולמתחים שלעיתים מתלווים אליה. בפועל, קשר רגשי רב עוצמה זה מגבש צוותים, מחבר אנשים והופך את העבודה עצמה לאפקטיבית יותר, ממוקדת יותר וגם מהנה יותר.
בעידן הנוכחי עסקים ומותגים מתבססים על "נראטיב ארגוני", שלא תמיד קל לגבש. בחירת סוג ההתנדבות ואופייה ולאחר מכן קיום פעילות התנדבותית משותפת לכלל העובדים – מגבשת ומחזקת את ערכי הארגון והחזון שלו. התוצאה: גם הלקוחות וגם העובדים יהיו נאמנים יותר לארגון, שייתפס כאנושי וחיובי יותר.
מעולם לא היו לציבור כוח והשפעה כה רבים כמו בעידן הרשתות החברתיות. הציבור הוא זה שקובע את הטון ויש לו יכולת השפעה אדירה. הציבור רוצה להתחבר לעסקים ולמותגים שמשדרים לו חיוביות ואכפתיות. פעילות התנדבותית נתפסת בעיני הציבור בדיוק כך: פעילות חיובית ובעלת ערכים שמשדרת אכפתיות. המסקנה: ארגון או עסק שעובדיו מתנדבים ייצור שיח ציבורי חיובי כלפיו, חיבור טוב יותר של הציבור אל העסק ויצירת תדמית חיובית הכרחית.
ארגון שמקדם את ערכי ההתנדבות ומחזק את קשרי הקהילה הוא ארגון שנתפס בעיני עובדיו כארגון ששווה לעבוד בו, שמקדם ערכים חברתיים ושאכפת לו מהחברה. השלב המתבקש הבא בחשיבה: אם אכפת לארגון מהחברה סביר יהיה להניח שאכפת לו גם מעובדיו. התוצאה: יהיה לכם הרבה יותר קל גם לשמר את העובדים הנוכחיים וגם להשיג עובדים איכותיים חדשים בעתיד.
חברו את חמש הנקודות זו לזו ותקבלו תוצאה אחת ברורה: התנדבות בעסק שלכם תוביל לשיפור במגוון רב של מדדים, החל מעבודת העובד הפרטנית, דרך עבודת צוות משופרת וכלה בתדמית ציבורית חיובית. מה שיקרה בעקבות כל אלה הוא די הכרחי: עלייה ברווחים. בקיצור: התנדבות במקום העסק? כולם מרוויחים מזה.