תו איכות לניהול התנדבות הוא כלי לקידום ניהול התנדבות מקצועי ואיכותי באמצעות הגדרת סטנדרטים להתנהלות, והצגת תפיסה מקצועית ישראלית בנושא
תו איכות לניהול התנדבות הוא כלי לקידום ניהול התנדבות מקצועי ואיכותי באמצעות הגדרת סטנדרטים להתנהלות, והצגת תפיסה מקצועית ישראלית בנושא. תו איכות לניהול התנדבות יאפשר לזהות את הארגונים והגופים המנהלים את מתנדביהם באופן איכותי ומקצועי, לפי סטנדרטים משותפים מוסכמים. תו האיכות הוא כלי עבור מנהלי / מובילי התנדבות המעוניינים לשפר את מערך ההתנדבות שלהם.
התו נועד לשרת כל ארגון המפעיל / משלח או קולט מתנדבים ומעוניין לבחון את איכות ניהול מערך ההתנדבות בארגון. תו האיכות הוא כלי גנרי המתאים למגזרים שונים (ציבורי, עסקי וחברתי), לארגונים בגדלים שונים העוסקים בתחומי תוכן מגוונים – כשהמשותף לכולם הוא הפעלת מתנדבים.
תהליך הערכת איכות ההתנדבות כולל בחינה של תהליכי ניהול והשגרות המקצועיות בארגון בכל הנוגע לניהול התנדבות. תו איכות לניהול התנדבות מתייחס לשלושה היבטים (אשכולות) עיקריים הנוגעים לפרקטיקות מיטביות לניהול התנדבות בארגון:
1. המחויבות הארגונית של הנהלת הארגון ומוביליו – הגדרת אסטרטגיות ההתנדבות וניהול ההתנדבות בארגון.
2. ניהול ההתנדבות בפועל – שגרות ופעילויות שוטפות לאורך חיי המתנדבים בארגון.
3. מידת ההידרשות של הארגון לבחינת האפקטיביות של ההתנדבות בעיני בעלי העניין השונים ושיפור התנהלות הארגון.
ארגונים יכולים לבחור לעבור את התהליך כתהליך אבחון עצמאי – ולהשתמש בכלי להעריך את עצמם כלפי פנים. ארגונים המעוניינים לקבל את תו האיכות מטעם המיזם יעברו תחילה את התהליך כלפי פנים ולאחר מכן, מעריכים מטעם המיזם יתקפו את התהליך. ארגונים אשר יעברו את התהליך בהצלחה יהיו זכאים לתו האיכות.