"תרומה והעצמה - בלי שום מוגבלות"

29/01/2018
"תרומה והעצמה - בלי שום מוגבלות"
במחלקת היולדות בביה"ח סורוקה בבאר שבע מכירים היטב את "הילדים של פרופסור שיינר" ויודעים שיש על מי לסמוך. פרופ' שיינר, מנהל מחלקת נשים ויולדות ב', יזם פרויקט שבמסגרתו מגיעים ילדים בעלי מוגבלויות למחלקה ומסייעים במה  שצריך, כשכל הצדדים מרוויחים.
פרופ' שיינר עוסק בפעילויות התנדבותיות רבות למען הקהילה, וכן למען קידום מדע הרפואה, לצד פרסום מאמרים וספרי רפואה רבים. אבל יותר מכל הוא גאה בפעילות למען הילדים בעלי המוגבלויות מבית הספר "רעים" בבאר שבע.
"ההתנדבות ושילוב הקהילות בפעילות בבית החולים הן חלק מהדנ"א שלנו", אומר פרופ' שיינר, שהוא גם סגן דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון, "אני, כאדם וכרופא, משתדל כל הזמן, בכל מקום, לעשות למען הקהילה שבה אני חי. גם אם יש קושי - אנחנו מתגברים עליו".
במסגרת עבודתו במחלקת נשים ויולדות, יזמו שיינר וחבריו את "פרויקט רעים לקהילה", המתקיים זאת השנה הרביעית במחלקת היולדות. אחת לשבוע, בשעות הבוקר, מגיעה קבוצה של כעשרה תלמידים עם לקויות תקשורת ואוטיזם אל המחלקה, לצורך התנדבות. הילדים פועלים בכמה תחנות של קיפול כביסת תינוקות והכנת ערכות ליולדות. בכל מפגש, מסביר פרופ' שיינר, אחד מאנשי צוות המחלקה מכין הרצאה בתחום הרפואי הרחב ומעביר לילדים. בהמשך מתחילה האינטראקציה עם היולדות במחלקה, בפעילות הכוללת הכנת מארזי מתנה עם ברכה אישית לכל יולדת וחלוקתם בסיוע הצוות הרפואי. "זאת העצמה ברמה מטורפת", אומר פרופ' שיינר, "ולראשונה הילדים הם שתורמים לקהילה".
השנה, הפעילות ההתנדבותית התרחבה גם לכיתת תקשורת בבית הספר "מאיר" לילדים על הספקטרום האוטיסטי. פרופ' שיינר יזם, בשיתוף אגודת הסטודנטים לרפואה בנגב (פרויקט שח"ר, "שוחרי רפואה"), קורס ייחודי בנושאי רפואה, שהוכיח שאפשר להעניק טעימות מתחום הרפואה גם לילדים עם לקויות כאלו, ובסיומו גייס פרופ' שיינר קבוצת רופאים מסורוקה כדי לקחת בחלק בהפנינג בנושא בריאות לכיתת התקשורת.
"הפרויקט מתבסס על הרעיון של לעשות הפוך על הפוך עבור הילדים", מסביר פרופ' שיינר, "הרבה יותר מאתגר להגיע לילדים אוטיסטים וגם הרבה יותר מרגש. השילוב שלהם דרך הפרויקט הוא בדיוק האב-טיפוס איך לשלב אותם בקהילה. הם תורמים והופכים לחלק מאיתנו דרך ההתנדבות".
http://www.israelhayom.co.il/article/531383
באדיבות אתר "ישראל היום"
עבור לתוכן העמוד