בני נוער לומדים כיצד להשתמש נכון בכסף וכיצד להמנע מלהיכנס לחובות.
הגדל

עמותת "ידיד" מציגה: "כח הכסף"

בני נוער לומדים כיצד להשתמש נכון בכסף וכיצד להמנע מלהכנס לחובות

 

בשנה האחרונה עלה מספר בני הנוער המסתבכים עם חובות גדולים לחברות הטלפונים, לחנויות הבגדים ועוד. מהיום בו ניתנת אפשרות לבני הנוער לפתוח חשבון בנק ולקבל כרטיס כספומט החגיגה מתחילה.

לרבים אין כלל כלים , ניסיון וידע לניהול תקציב כלכלי. חוסר ידע זה מביא את בני הנוער ובמיוחד את הנערות לגירעון תקציבי גדול. בעמותת "ידיד", המפעילה קורסים לתכנון תקציב המשפחה למבוגרים הרימו את הכפפה והם מקיימים קורסים מיוחדים לבני נוער. אחד מהקורסים מתקיים בימים אלה ממש בבית ספר התיכון "קוממיות" בפרדס כץ.

 

הקורס מיועד לתלמידי כתות ו' ועוסק בדרכים לשימוש נכון בכסף,מקורות הכסף,מהו תקציב (הכנסות הוצאות), אשראי,חסכון וצרכנות,עמידה בפיתויים,התמודדות עם פרסומות ולחץ חברתי.

הקורס כולל חמישה מפגשים  בהנחייתה של איריס בייר מנהלת מרכז ידיד בתל אביב,  שיזמה את הפרוייקט  ועוד 4 מפגשים בקבוצות קטנות שהועברו ע"י מתנדבים מחברת ECI שגם מימנה את הפעילות. המתנדבים, עובדי החברה הינם בוגרי קורס לניהול תקציב משפחה של עמותת ידיד וקיבלו הכשרה מיוחדת לקראת הפעלת הקורס בקרב התלמידים.

 

במהלך הקורס משתמשים המנחים במגוון עזרים כגון:משחקי כסף (מונופול אשראי,עושים כסף,ציר הזמן) וכן באמצעות צפייה מרוכזת בפרסומות.כן הופעלו הילדים בדפי עבודה בהם נעשה ניסיון ליישם את החומר הנלמד.

כלקח מהקורסים שהתקיימו בשנה שעברה התווסף השנה "מפגש קניון" בו יתנסו הילדים בקניות של ממש, וזאת בסיוע המנחים שלהם, אנשי מחלקת הכספים ומשאבי אנוש בחברת ECI.

 

במפגש "הקניון" שיתקיים היום, יום שני 8 במרץ 2010 ישתתפו כ 25 תלמידי כיתה ו' של בית הספר. מפגש זה הינו השלישי בסדרה בת 5 המפגשים. בקניון  המדומה שיוקם בבית הספר ימכרו חולצות, כובעים ופריטים נוספים תרומת חברת ECI, יתקיימו מבצעים והוזלות. כל זאת על מנת לבחון כיצד משתמשים הילדים בכסף אמיתי. כל ילד מקבל 10 ₪ מתנת ECI לקניות בקניון.

בסיום הפעילות ימלאו הילדים שאלון על הוצאותיהם ויתקיים דיון. את הקורס מנהלים: איריס בייר יחד עם עינת רוטפלד, מנהלת תחום אחריות חברתית ב- ECI ועם מתנדבי ECI: גיא זלוף, אביבה סאלם, רמי לסקין ובתמיכתו של מנהל איציק מרכוס, בית הספר.

 

בין הנושאים עמם מתמודדים התלמידים: מהו הכסף בעיני? מה מסמל עבורי כסף? במהלך הדיון ננסה לעמוד על  "סטיגמות" ו"דעות קדומות" ביחס לכסף, וכן למה משמש הכסף? (קיום, התנהלות, קניות, אחזקה וכו'). מהם מקורות הכסף? כיצד מגיעים לידנו? באמצעות עבודה, קיצבה, ירושה, הגרלה, רווחים על חסכונות ועוד. מהם האמצעים העומדים לרשותינו על מנת להשתמש בכסף? ועוד ועוד.

 

הנכם מוזמנים לבוא ולסקר: בי"ס קוממיות רח' המכבים 23 פרדס כץ.

בין השעות 08:00-09:30

עבור לתוכן העמוד