לקחים בנוגע להנעת מתנדבים מהקמפיין של אובמה
18/11/2008

מתוך ידיעה של טל שניידר, NRG, וושינגטון, 13 בנובמבר, 2008
לידיעה במלואה לחצו כאן

כיצד הצליח ברק אובמה להפעיל עשרות אלפי מתנדבים שהקדישו בחודשים האחרונים של הקמפיין כ-40 שעות התנדבות שבועיות ועזרו ליצור תנועה חברתית עממית? אז איך הוציא אובמה את הצעירים מהאדישות ולתוך לקלפיות? לא רק באמצעות בלוגים, הודעות טקס, וקטעי וידאו משובצים באי-מיילים שנשלחו לרשימת התפוצה הגדולה בעולם (10 מיליון איש נרשמו לקבלת הודעות אי-מייל מהקמפיין של אובמה). את מעורבות הצעירים השיג אובמה באמצעות עבודת שטח אינטנסיבית, ממושכת ומעמיקה.

המפקדים קיבלו סמכויות כך עבדה השיטה: אובמה החליט לייבא את מה שלמד בתור פעיל שכונות בדרום העיר שיקגו לתוך עקרונות ההתנדבות הפוליטית. אם פעיל שכונות הצליח לשכנע אנשים שעליהם לעזור לאחרים, ולא רק לקבל סיוע עבור עצמם, דרכם ליציאה ממעגל העוני יותר ברורה.
כך גם בהתנדבות אצלו. הקמפיין של אובמה לא גייס מתנדבים שינסו לשכנע בוחרים במדיניות שהציע אובמה. תחת זאת, קמפיין אובמה גייס מתנדבים כדי שאלה יגייסו עוד מתנדבים. מטהו של המועמד הדמוקרטי העסיק מספר אנשים בשכר, אשר כבר בשלב מוקדם שכנעו מתנדבים ראשיים להיות "מפקד שכונה".
בניגוד לקמפיינים קודמים בארה"ב, מפקדי השכונה לא קיבלו רשימות ארוכות של טלפונים כדי לשכנע בוחרים, אלא זכו ליחס של מנהלים של ממש -  קבלו החלטות, תיזמו אירועים, תפתחו בלוג מקומי (באמצעות האתר, כמובן).
אבל העיקר היה לגייס עוד אנשים לעוד עמדות ניהול: מפקד לחלוקת שלטים וחומרי תעמולה, מפקד לארגון דלת-אל-דלת (Canvassing), מנהל לבלוג המקומי ומנהל נוסף שיהיה אחראי לחוגי בית.
בלי טלפונים למתלבטים כך, עשרות אלפים של אנשים ברחבי ארה"ב - בכל חור ופינה של המדינה - גויסו לקמפיין כמנהלים מקומיים בתוך הקהילות שלהם, ובמהלך הפריימריז ולקראת הבחירות הכלליות, המפקדים המקומיים הללו נשאבו עוד ועוד לפעילות פוליטית מקומית. השיטה הזו הצריכה יותר סבלנות והשקעה. במקום שהמפקדים העבירו נתונים על כמות הטלפונים שבוצעה מהמטה שלהם או כמות הדלתות עליהן דפקו, נדרשו המפקדים לדווח כמה אנשים גייסו השבוע ואילו משימות הקצו להם.
זאק אקסלי מההפינגטון פוסט פרסם הסבר יפה (אך מעט ארוך) על האופן בו גויסו ופעלו המתנדבים. חומר קריאה חובה למי שמתעניין בהתנהגות בוחרים ובדרכים להלהיב אנשים להתנדב למען משימה.
ככל שהתקרב יום הבחירות, יותר ויותר אנשים הפכו למעורבים בקמפיין. קמפיין אובמה אולי לא התקשר לבתי המתלבטים להסביר להם מדוע הוא המועמד המתאים להם. אבל אנשי אובמה הראו להם, בשכונה, ברחובות, בעשייה, שהרבה אנשים הולכים אחרי המועמד. ומה יותר מכך צריך כדי לשכנע אנשים שכדאי להצטרף?

 

 
 

עבור לתוכן העמוד