הצד הטוב של הפרסום בישראל
הגדל

קמפיינים התנדבותיים - הצד הטוב של משרדי הפרסום בארץ: הרבה משרדי פרסום מעניקים מזמנם ומיכולתם ללא תשלום לארגונים ועמותות - שלא למטרות רווח - Bizportal בסקירה מעודדת.

אנחנו כצרכנים עם קילומטרז' של צפייה בפרסומות, כבר מבינים שהכל בסוף מכוון לשורה התחתונה שתגרום לנו להכניס את היד לכיס ולהוציא משם כסף לטובת המותג שראינו בעוד ברייק פרסומות בלתי פוסק בהישרדות.

הפעם, לשם שינוי בחרנו להראות לכם את עולם הפרסום מכיוון קצת שונה, יותר חיובי ופחות רווחי - מהכיוון שבו אנשי הפרסום שיודעים לשנות לכם את הדעה מפנים את היכולת הזו לנושאים חברתיים, סוציאליים, אנושיים - וכן, בהתנדבות מלאה. תתפלאו לדעת שהרשימה לא נגמרת.

אז כדי שתצאו עם דעה קצת שונה ואולי מרוככת יותר על משרדי הפרסום - ערכנו עבורכם רשימה מייצגת (ולא מלאה) של משרדי הפרסום והקמפיינים ההתנדבותיים אליהם הם נרתמו.

הכי זכור, הכי כואב ועדיין לא נשלם

הקמפיין להשבת החיילים החטופים: אלדד רגב, אייל גולדווסר וגלעד שליט - מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסום שלמור-אבנון עמיחי ובעיקר שלוחת האינטרנט של המשרד - y&r אינטראקטיב, בראשות ערן גפן שגם אחראי ליוזמה הקריאיטיבית.

מה היה בו? הקמפיין הפרסומי להשבת חיילנו הוא אחד היותר מדהימים וזכורים שנעשו - למי שמתקשה לזכור, ביום אחד, בשעה מתואמת בין כל אתרי האינטרנט המובילים בישראל – הייתה הודעה שאמרה: The soldiers cannot be found – כך למשך כמה דקות. בהתחלה אולי קשה להבין בדיוק מה קורה, אבל ברגע שזה הובן - מתחילות הצמרמורות.

סטיבן הוקינג בשירות עמותת נגישות

קמפיין נגישות של משרד הפרסום גלר-נסיס: בגלר נסיס עומדים מאחורי בעלי המוגבלויות ותורמים מזמנם וכוחם למען הקהילה המאוד גדולה של מי שנעזר בכסא גלגלים ו/או אמצעים תומכים ומוגבל בצורה זו או אחרת.

מטרת הקמפיין ההתנדבותי היא בעצם להגביר את המודעות בקרב הציבור הרחב לקשיים הרבים והבלתי מתקבלים על הדעת בנגישות בסיסית של מי שנעזר בכיסאות גלגלים. לצורך הקמפיין גויס אף סטיבן הוקינג - הפרופסור לפיזיקה. הקמפיין למען נגישות היה אחד מאלה שעשו באזז תקשורתי במקומות נרחבים בעולם.

"ישראלי אמיתי לא משתמט" ועוד

יהושע TBWA - הקמפיין לטובת השירות בצה"ל - קמפיין, שהוא בין החדשים יותר, מחצי השנה האחרונה: "ישראלי אמיתי לא משתמט" – רמי יהושע ממשרד עומד מאחורי הקמפיין שמטרתו לעודד את השירות בצה"ל.

בגיתם BBDO עוזרים לאגודה למלחמה בסרטן ובין הקמפיינים שהרימו במשרד ניתן למצוא את הגברת המודעות למען הגילוי המוקדם של סרטן המעי הגס. בנוסף, מטפלים עוד בגיתם בעמותת על"ם – עמותה לנוער במצב סיכון.

במק'אן אריקסון, כראוי למשרד הגדול בישראל, משתתפים גם הם בתרומה לקהילה - במשרד מעניקים שירותי פרסום לארגונים כגון; אלו"ט - אגודה לאומית לילדים אוטיסטים; ו-אחת מתשע - נשים למען נפגעות סרטן שד.

במשרד האינטראקטיב אידיאולוג'יק נעמדו בהתנדבות מאחורי שני גופים מאוד מוכרים לציבור הישראלי: האחד - ארגון זק"א, והשני: ארגון "לתת".

במשרד הפרסום אדלר-חומסקי חוברים לזקנים ותומכים בארגון "כן לזקן". שלוחת האינטראקטיב - גריי אינטראקטיב עשתה קמפיין בהתנדבות לארגון הסביבתי הירוק והבינלאומי גרינפיס.

בזרמון גולדמן - חברו לארגונים כמו אל"י - האגודה להגנת הילד ומעניקים להם שירותי פרסום בהתנדבות.

וזאת רק רשימה חלקית

הרשימה היא כמובן חלקית, שזה מן הסתם, סימן טוב - עצם העובדה שאין מספיק מקום או זמן לכסות את כל היקף העשייה ההתנדבותית רק מוסיפה נקודות זכות למשרדי הפרסום, שזכורים אצלנו ברוב הזמן בהקשרים שליליים - כן ירבו.  


תקציר של הכתבה פורסם גם באתר 'הזוית השלישית'

עבור לתוכן העמוד