שותפויות של עסקים ועמותות – איך גם עסקים קטנים יכולים לתרום לקהילה בלי לתרום כסף
ביום עיון של 'עמותות' על יחסי עסקים ועמותות הוצג שיתוף הפעולה בין בית האופנה קום איל פו לבין מרכז אהטה מקרית גת. העסק והעמותה החלו להפעיל לפני כשלוש שנים פרויקט בשם "נשים יוצרות כלכלה פמיניסטית".
21/07/2010
הגדל

 "לאחריות חברתית יש הרבה היבטים, אחד מהם הוא מעורבות בקהילה", אומרת איליין כהן, מייסדת ומנכ"לית משותפת בביונדביזנס, חברה לייעוץ אחריות חברתית סביבתית לעסקים, אשר הרצתה ביום העיון. "היבט זה חשוב לעסק מאחר והוא חשוב לעובדים בו. מסקרים שערכנו בין עובדים עלה כי הם לא רוצים רק לקבל משכורת, אלא להרגיש שהם חלק מעסק שמספק משמעות ותורם לעולם. התרומה לקהילה מייצרת עבורם מעורבות ושייכות בעבודה".

"התרומה לקהילה גם עוזרת לעסק להיות קרוב יותר לשטח, שם נמצאים הצרכנים, הלקוחות ועולם התוכן שלו", אומרת כהן, "ועל ידי הפעילות בשטח עם העמותות ניתן גם לזהות הזדמנויות עסקיות". לדבריה חשיבות נושא האחריות החברתית הולך וגובר בעולם, "עסקים שלא מחזקים ומשקיעים בקהילה נחשבים ככאלה שלא מפגינים אחריות".

אחריות חברתית אינה נחלם של עסקים גדולים, כמו שניתן לראות מדוגמת בית האופנה קום איל פו, אך מה לגבי עסקים קטנים שמתקשים לשרוד, האם באפשרותם לתרום לקהילה? לדברי כהן מאחר והתרומה אינה בהכרח כספית, כמו גם בדוגמת השותפות בין קום אילו פו לאחותי, התשובה היא כן. "עסק יכול לתרום גם בידע, ניסיון ויכולות שונות, בהתנדבות. ישנם דברים שניתן לתרום שהם שווי ערך לכסף. אפילו חנות צעצועים יכולה להרשות לעצמה לתרום שלושה צעצועים בשבוע לבית חולים למשל".
לעסק שמעוניין לתרום לקהילה מציעה כהן "לעשות משהו שנמצא במסגרת האפשרויות של העסק, אם זה ידע, כלים עסקיים או ניסיון. חשוב למצוא את התחום בו יש רצון לתרום, ושיספק ערך מוסף לקהילה המקומית. חשוב גם למצוא תחום פעילות שיהיה לו חיבור לסוג העסק, שיוכל לעזור גם לעסק. ולאחר מכן, אם העסק תרם כדאי לפרסם זאת, כי אלו יחסי ציבור טובים אשר יחזקו את העסק, כך הוא יוכל גם לגדול וגם לתרום יותר- זו הטבה הדדית".

מתוך ידיעה של עדיה פיטרמן, דה מרקר, 8 ביולי, 2010

עבור לתוכן העמוד