10 סיבות למה חשוב לחברות כלכליות ולעולם העסקים להשקיע בקהילה

[פורסם ב-"עסקים בקהילה"]

 1. השקעה לטווח ארוך מסתכלים  קרוב ורואים רחוק. אם ההשקעה במשאבים ובתוכניות חברתיות בקהילה יכולה להתפרש בבוז  לטווח קצר,  חברות כלכליות רבות בעולם ובארץ כבר הוכיחו שלהשקעה חברתית יש תשואה לטווח ארוך.

 2. איכות החיים של הקהילה והלקוחות עלייה באיכות החיים של הקהילה  בה העסקים פועלים, משפיעה על מאגר לקוחות רחב יותר ושבע רצון יותר, כמו כן – הדבר משפיע על מאגר עובדים איכותיים יותר . מתקיימת העשרה הדדית בין עסקים לקהילה, כאשר הקהילות מתחזקות גם העסקים מתפתחים.

 3.  תדמית, יחסי ציבור, אהדה ורווחים  עלייה בתדמית, ביחסי ציבור ובאהדת הצרכנים, מתבטאת במקודם או במאוחר, בעלייה ברווחים. מחקרים שפורסמו : HARVARD BUSINESS REVIEW הראו שעמדות חיוביות של עובדים עלו בעקבות השקעה בקהילה ב-5 נקודות, שביעות רצון הלקוחות עלה ב-1.3 נקודות והכנסות החברה עלו ב-0.5%.

 4. שקיפות ותהליכים דמוקרטיים עלייה בשקיפות החברה ובתהליכים דמוקרטים בארגון, מחזקת את הערכים והמבנה הארגוני של החברה.

 5. מעורבות עובדים. ערכים וחזון כאשר בפעילות בקהילה מעורבים העובדים והמנהלים כאחד, מתחזקים הערכים וגוברת ההזדהות עם החזון והמטרות של החברה הכלכלית, תוך חיזוק נאמנות העובדים, גיוס עובדים מובחרים יותר ולאורך זמן רב יותר.

 6. שיפור כישורים, יצירתיות, רב-גוניות ועבודת צוות העבודה ההתנדבותית של העובדים תורמת להעשרתם, לשיפור כישורם, לעלייה ביצירתיות, בכישורים חברתיים, ברב-גוניות ולעבודת צוות טובה יותר. הקשר הבלתי פורמלי בין עובדים למנהלים בהתנדבות, הופך את עבודת הצוות ליעילה יותר, מגובשת יותר ונעימה יותר.

 7. בעת משבר כלכלי נוצרות יכולות התמודדות משופרות בעת קשיים ומשברים כלכליים בשוק ו\או בחברה הכלכלית, צמצומים ו\או מיזוגים, עובדי החברה משנסים מותניים ומגלים נאמנות, משאבי אנוש מהווים גורם תורם משמעותית ליכולות התמודדות ומאפשר להתגבר על המשברים במינימום זעזועים ובנחיתה רכה.

 8. השקעה בקהילה יוצרת את גידול המותג ועליית חשיבותו בתהליכי הגלובליזציה הפוקדים את עולם העסקים, הבידול בין החברות נעשה קטן יותר. לכן ההשקעה בקהילה הופכת לאחד הגורמים המרכזיים לבידול בין מותגים מול לקוחות פוטנציאלים. היום מייחסים למותג אחריות, איכות וקשר רגשי; עם הזמן ההשקעה בנושאים חברתיים יהיו חלק ממאפייני המותג.

 9. המעורבות הממשלתית מצטמצמת, לכן מחויבות חברתית הופכת למנהיגות חברתית  כאשר המעורבות הממשלתית בתחומי החברה והרווחה מצטמצמת, רבים הם הארגונים הכלכליים, המרימים את הכפפה הזו. אם בהתחלה דיברנו על מחויבות חברתית , היום כבר מדברים  יותר על מנהיגות חברתית. מנהיגות חברתית הופכת לגורם מדרבן ומערב חברות אחרות, ספקים, לקוחות ומשרדים ציבוריים, על מנת לבצע שינויים חברתיים.

 10. שיפור העסק – שינוי העולם "לא מספיק שאתה משנה את העסק שלך, אתה צריך להשתמש בעסק שלך כדי לשנות את העולם"... "אם הפירמה תפעל לשיפור העולם, העולם יפעל לשיפור הפירמה". כך אומרים סטיבן הילטון וגיילס גיבונס  בספרם: "GOOD BUISNESS"

 ואני מוסיפה שההשקעה של העסקים בקהילה היא אחד הביטויים המוחשיים של הציונות המודרנית.

  

הכותבת היא יועצת ארגונית, M.A– "עסקים למען הקהילה"

ויו"ר מועצת ארגוני המתנדבים בעיריית תל אביב- יפו

דוא"ל: bawnik_p@inter.net.il

               

עבור לתוכן העמוד