להבטיח את העתיד: יצירת מוטיבציה להתנדבות בקרב בני נוער

חוויות פילנתרופיות והתנדבותיות בגיל צעיר עשויות להשפיע בעוצמה על דפוסי התנהגות עתידיים.
משמעות הדבר היא, שאם אנו רוצים לראות מתנדבים כחלק מעתידנו, הכיוון ברור. ארגונים חייבים לחשוף צעירים לחשיבות הנושאים שבהם הם עוסקים ולהציע להם הזדמנויות למעורבות - באמצעות בתי הספר או תנועות הנוער, לבדם, עם חברים לכיתה, עם ידידים ו/או עם משפחותיהם. אם לצעירים תהיה חוויית התנדבות משמעותית, היא תעורר את אמונתם בכוחם לחולל שינוי וכך גם תנסוך בהם מוטיבציה להתנדב בעתיד. ארגונים רבים נמנעים מעבודה עם בני נוער משום שהדבר עשוי להצריך השקעה לא מבוטלת של זמן לצד תועלת מיידית מועטה )אחרי הכול, בני נוער אינם יכולים לספק שירותים מקצועיים כמו מתנדבים בוגרים(. זוהי הסתכלות לטווח קצר מדי: ארגונים צריכים לנסות לעבוד עם בני נוער כהשקעה חשובה לטווח ארוך בתחומים שבהם הם עוסקים ובחברה באופן כללי. אם נתייחס לעמותות כאל "מגרש אימונים" להרגלים מוסריים, שיתופם של בני נוער ייראה חשוב אף יותר )וייתן לנו סיבות חדשות לשתף גם "מבוגרים"(. יצירת מוטיבציה אצל צעירים -
רעיונות שמומלץ לנסות:
ליצור פרויקטים התנדבותיים קצרי טווח שמשפחות יכולות לבצע יחד: צביעת בית ספר או מקלט, מיון חפצים לחלוקה למשפחות מעוטות יכולת כלכלית, בניית מגרש משחקים, ואפילו גיוס כספים בקהילתם באמצעות מכירת עוגות או יריד ספרים.
 להציע לתנועות הנוער או לכיתות בבתי ספר פרויקטים שעשויים לעניין את התלמידים ולסייע לארגונכם: גיוס תרומות באמצעות רחיצת מכוניות או הפקת "הצגה" לחולים בבתי חולים.
 להציע למורים "יחידות לימוד" קלות לשילוב בתכנית הלימודים, המלמדות על התחום שאתם עוסקים בו: לעזור להם לחקור את נושא זכויות האזרח, ללמוד על אתגרי העלייה והקליטה,
להתוודע לאופן שבו הממשלה מחלקת את תקציבה. חפשו שותפים ליחידות אלה, דוגמת מורים,מוזיאונים או מרכזי טבע.
 לבנות מסלולי התמחות משמעותיים לתלמידים.
 לערוך תחרויות נושאות פרסים של חיבורים או של יצירות אמנות על הנושא שלכם("מדמיינים
שלום","סובלנות היא...")

עבור לתוכן העמוד