טיול מתנדבות מיחא ת"א לגלבוע

אפריל 2006

לטיול ההצדעה למתנדבות מיחא ת"א יצאנו ביום שלישי, 21.03.2006.

התאספנו בבית מיחא ת"א עם בוקר ועלינו על האוטובוס, כשפנינו צפונה אל "ראשו האדום" של הגלבוע וסביבותיו המלאים בפריחת האירוסים המרהיבה.

לאחר שעה וחצי של נסיעה מת"א, שלוותה בהסברים מרתקים ובין לבין גם בבדיחות Jשל חיים, מדריך הטיולים הצמוד, שהפגין - לכל אורכו של היום ידע נרחב בידיעת הארץ - עצרנו באורחן דרכים לקפה והפסקת בוקר, כשמנגד, נפרשו לעינינו משטחים ירוקים ונוף "חוץ עירוני" המשרה שלווה ורוגע.

ההתרעננות הייתה "בדיוק בזמן", שכן לאחריה נסענו עוד במשך כ - 45 דקות עד הגעתנו ל"שביל התנ"ך" בהר שאול, שם התקבצנו סביב חיים, ושמענו ממנו סיפורי מקרא תוך כדי שהשקפנו מגבוה על העמק המדהים הנפרש למרגלות ההר. נסיעה קצרה נוספת והגענו להר ברקן לטיול רגלי קצר, בין אירוסים ופרחים בשלל צבעים.

לפני החזרה לאוטובוס,להמשך המסע - ציפתה לנו הפתעה נעימה שהוכנה מבעוד מועד ע"י חיים המדריך ואודי הנהג - קומקום ענק ובו תה צמחים מהביל בשלל ניחוחות תבליני גינתו של המדריך - לואיזה, מרווה, לימונית ועוד. שתינו לרוויה בחיק הטבע והמשכנו בנסיעה לכיוון "מצפה מלכישוע" שזימן לנו תצפית מדהימה על עמק הירדן ועמק בית שאן.

בשעת צהרים הגענו לקיבוץ גשר ולאחר הכנסת אורחים מאירת פנים משירן, מארחת חדר האוכל בקיבוץ - הוגשה לנו ארוחת צהרים חמה על בסיס בשרי ובאווירה קיבוצית.

בגמר הארוחה ברכו מרשה סגל - יו"ר מיחא ת"א ורחל בן יעקב - רכזת המתנדבים ומארגנת הטיול, והודו למתנדבות מיחא ת"א על פעילותן הענפה. לקינוח נערכה הגרלה נושאת פרסים נאים שכל הכנסותיה נתרמו למען הילדים המטופלים במרכז.

בסיום הארוחה וההגרלה הוזמנו לסיור במוזיאון גשר הישנה - מוזיאון לתולדות מלחמת השחרור - בו צפינו במיצג אור-קולי מרשים, בליווי הסבר מרתק על פעילות מפעל החשמל שהוקם ע"י פנחס רוטנברג. חזרנו לת"א עם ערב עייפים ומרוצים כשבדרך קיבלו המתנדבות שי צנוע בברכת תודה על פעילותן המסורה לאורך השנים.